Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete

Vállalkozás Tiszai Balázs

Enyhül az üzemanyaghiány, de a karácsonyi szállításokat ez nem rázza rögtön helyre

Az ársapka kivezetésével a lakosság elkezdte visszafogni a tankolásait, így ha az üzemanyag-ellátás még nem is tudott helyre állni, legalább a túlfogyasztás enyhül. Ez azonban csak részben vigasztalja a közúti fuvarozó szakma képviselőit, akik egyszerre továbbra is csak a tizedéig tölthetik a kamionok tankját, miközben pont most kéne sokkal többet hajtani a járgányt, hogy eleget tudjanak tenni az év végi csúcsszezon megrendeléseinek.

Vállalkozás Tiszai Balázs

A kamionosok már tudják, hogy ez még nem a gödör alja

Már nem tankolhatnak hatósági áron a 7,5 tonnánál nehezebb járművek hajtói a hazai benzinkutakon, és töltési limit is vonatkozik rájuk, így aztán öt-hat megálló kell, míg teli lesz a kamion tankja. Ha egyáltalán van benzin a kúton. A last minute kamionstop miatt sok cég most kötbérrel nézhet szembe, vagy rosszabb esetben szerződésbontással. Mások enélkül sem bírják már a nyomást: vagy óriásit emelnek a fuvardíjon, vagy bezárják a boltot. Ársakpát várnak ők is, ezért még Orbán Viktornak is levelet írtak.

Gazdaság hvg.hu

Ha ez átmegy, jóval olcsóbb lehet a kgfb

A fuvarozók szerint érthetetlen, hogy Magyarországon biztosítási adóval terhelik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást is. A Pénzügyminisztériumtól kérnek segítséget.

Vállalat + Vezető hvg.hu

A fuvarozók kérik, Orbán tiltakozzon Merkelnél

A magyar fuvarozók levélben fordultak a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánoshoz, hogy tiltakozzanak az őket hátrányosan érintő új német szabályozás ellen, mely szerint minden Németországban dolgozó munkavállaló után a német minimálbért kell kifizetni. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint a német rendelkezés versenykorlátozó és ellentétes az uniós joggal is. A fuvarozók Orbán Viktor kormányfőt pedig arra kérik, a februári Merkel-látogatás apropóján fejezze ki tiltakozását a jelenlegi szabályozás ellenében.